Jag ser de snöar!

Nu har det äntligen kommit snö, under nattens gång har vi fått närmare 30 cm snö. Vilket höjde julkänslorna en hel del. Kyrkan blev inställd idag på grund av all snö. Är dock liten besviken att det inte är måndag idag… Om det hade varit måndag hade jag fått ledigt från skolan på grund av snön... 

Hur som haver, har bott med min nya familj i lite mer i en måndag. Jag trivs super bra och är väldigt nöjd med bytet. Hade inte kunnat bli bättre än det här! 

Saker som har hänt:

  • Thanksgiving
  • Spelat Basket i 4 veckor
  • Julen kommit etc.

Och massa mer! 

Foto; Jag och mina Volleyboll tränare

Thanksgiving var ganska häftigt att få erfara. Massor med mat som Turkey och pumpkin pie Etc. En äkta Amerikansk Holiday. Dagen efter så var det Black friday. Vilket innebär en natt av shopping. Alla affärer öppnade kring midnatt med helt sjuka reor. Varje år är det folk som dör av övertrampning under black friday, men lyckligtvis behövder jag inte upp leva det. Hur som haver så var det ruskigt mycket folk och helt insane, men ruskigt kul.!

En del av Thanksgiving maten

foto; Min nya familj + Släkt

Förra helgen åkte jag på en Weekend trip med andra utbytesstudenter i området. Vi åkte först till MALL OF AMERICA (MOA), vilket är USAs störta köpcentrum. Kan säga att det var ganska storslaget. Fanns både ett äventyrsbad och nöjespark inne i gallerian. Efter shopping dagen övernattade vi på ett hotell i the Twin cities.

Foto: Några av oss, Sofie från Danmark (går på min skola), Erin som är sofies hostsister, Jag och Dicte som också är från Danmark. 

Till sist så har ju December börjat smyga sig in. Förra helgen klädde vi granen och denna helg har vi haft julbak mm. Jag gjorde hemmagjord pepparkaksdeg the Swedish Way, den goda deg! 

 

Foto: Sofie (den andra utbytesstudenten) och Al som är min host dad

Foto: Josh som är 9 år

Det är väldigt mycket som pågår just nu, så har väldigt lite tid över att blogga på. Men ska försöka klämma in lite fler inlägg innan julafton! 

Ha det bra! 

 

Kommentarer
Postat av: Hanna N

Såg nu på den första bilden att du har fått jättelångt hår snyggfia! :D
Vad härligt att ni har fått snö så julkänslan kommer! I Stockholm har dom ju haft snökaos för det har snöat så mycket, mer än här uppe hos oss.. men det ändras nog snart :)
Pyntar alla lika mycket vid jul som på halloween? :) Hoppas allt är bra med dig! Kram kram

Svar: Haha oooja! Många hus är mega fyllda med julbelysning och måste säga att jag föredrar julpyntningen mer än Halloween!
Emelie

2012-12-10 @ 00:12:18
Postat av: Emma the best

Vad fin granen var och vilken snygg grön kofta du har. Bra stil ^^

2012-12-10 @ 12:50:19
Postat av: miriam

ohh så underbart ! ditt hår är ju superlångt!! du är så fin :D va mysigt du verkar ha det. kram

2012-12-10 @ 18:39:40
Postat av: Bella

Jag vill också vara i usa!!!! Fubb!!!

2012-12-11 @ 12:48:00
Postat av: Världens bästa moster...

Äntligen får vi lite uppdatering! Säger som Bella, jag vill också vara i USA, jag vill också shoppa och sova på hotell, jag vill också säga kram till dig ;-) Men basketen hoppas jag gärna över ;-p

2012-12-12 @ 08:23:06
Postat av: Rakel

Snygg du är Emelie! Härligt att ni får nån snö också, är så svårt att få julstämmning utan den. Vad tidigt ni klädde granen. Men oj, det blir väl den 25:e ni firar? Är själva julfirandet typ som här? :)
Kram på dig lillkusin

Svar: Jaa, men det kommer den 24 vara ett firande med bara familjen sedan den 25 åker vi och firar med släktlingar :) Det kan aldrig bli riktigt som i Umgransele!
Emelie

2012-12-12 @ 10:26:38
Postat av: Lydia

Wow! ameriika leverear! Storslaget! snygg tröja! snygg i största almänhet! ha det bäst ät ingen flodhäst till middag är du snäll!

2012-12-12 @ 20:15:09
Postat av: Lydia

kul att du trivs!!! fin gran också! tur att du inte blev nedtrampad på slagfältet men ar black friday!

2012-12-12 @ 20:16:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0